Klantenservice: Morgen om 10:00 weer geopend

F.A.Q. voor de B2B

Dealer worden

Van harte welkom, wij willen graag met je kennismaken als nieuwe dealer van Zenza!

Om dealer te kunnen worden, vragen wij om je eerst hier te registreren 

Zodra we alle gegevens van je hebben ontvangen, wordt je aanvraag beoordeeld.

Dat neemt natuurlijk even tijd om na te kijken, meestal een of twee dagen.

Zodra dat akkoord is, krijg je een email van ons daarover en meteen een  login van ons.

Daarna kun je op de site alle inkoopsprijzen zien en lekker online gaan shoppen.

We laten alleen “wederverkopers” en professionals die werkzaam zijn in de interieurbranche toe als B2B klanten.

Kan ik de showroom bezoeken?

Zenza heeft een ruim pand in Aalsmeer , waarin ons kantoor, magazijn en showroom allemaal onder een dak zijn gevestigd.

De showroom is uitsluitend bestemd voor de groothandelsklanten.

Onze collectie is hier te bewonderen, je kunt hier al je vragen stellen over onze collectie en een order plaatsen.

We zien je graag langs komen op kantoordagen, van harte welkom!

Neem voor de eerste keer je K.v.K. inschrijving mee s.v.p.

Particuliere klanten kunnen hier niet terecht, daarvoor hebben we de winkel in Amsterdam.

Kunnen architecten en stylisten ook inkopen bij Zenza?

Dat kan, omdat je de producten dan uiteindelijk ook doorverkoopt aan jouw klant/opdrachtgever.

We vinden het juist leuk om samen te werken voor grote en kleine speciale opdrachten. We hebben dit ook al heel vaak mogen doen!

Grote aantallen produceren zijn geen probleem, we hebben een heel groot team aan deskundige ambachtslieden klaar staan.

Het is zelfs mogelijk om jouw eigen ontwerpen te laten uitvoeren door ons, of in overleg met ons bestaande ontwerpen van Zenza aan te passen, zodat ze geschikt zijn voor het project waaraan je werkt.

Ook kunnen we geheel nieuwe ontwerpen maken, meedenken en samen tot een prachtig resultaat komen is een plezier voor ons.

Voor een eerste samenwerking geldt een minimum orderbedrag van 500,-

 

Betaling ( buitenland)

Als je je bestelling hebt geplaatst in de webshop, ontvang je eerst een proforma factuur.

Daarbij staan de verzendkosten ook vermeld voor zendingen binnen de EU, helemaal duidelijk en transparant wat alle kosten betreft.

Daarna ga je dat bedrag aan ons overmaken en nadat we de betaling hebben ontvangen kunnen we jouw mooie artikelen gaan inpakken en  versturen.

Als alles op voorraad is en de betaling snel ontvangen is,  kan dat binnen een paar dagen.

Mochten er bepaalde artikelen tijdelijk niet op voorraad zijn, dan sturen wij ze zo spoedig mogelijk naar je toe als de voorraad is aangevuld.

Voor de EU landen gaat dat op onze kosten.

Als je buiten de EU woont, is het vaak beter en voordeliger  om zelf het pakket te laten ophalen en je eigen transporteur te gebruiken.

 

Betaling NL

Als je voor de eerste keer een bestelling hebt geplaatst in de webshop, ontvang je een proforma factuur.

Op de factuur staan de verzendkosten ook vermeld, helemaal duidelijk en transparant wat alle kosten betreft.

Daarna ga je dat bedrag aan ons overmaken en nadat we de betaling hebben ontvangen kunnen we jouw mooie artikelen gaan inpakken en  versturen.

Als alles op voorraad is en de betaling snel ontvangen is,  kan dat binnen een paar dagen.

Mochten er bepaalde artikelen tijdelijk niet op voorraad zijn, dan sturen wij ze zo spoedig mogelijk naar je toe als de voorraad is aangevuld.

Dat gaat dan uiteraard op onze kosten.

Als je eenmaal een vaste klant bij ons bent, mag je achteraf betalen.

De termijn daarvoor is 14 dagen.

 

Is er een minimum order bedrag?

Voor de eerste keer dat je bij ons inkoopt is dat er wel, slechts 500,-  euro ( ex BTW voor NL)

Dat doen we omdat we geloven dat onze producten elkaar versterken en het mooier is om meerdere, soortgelijke items bij elkaar in een winkel te zetten.

De styling wordt dan beter, waardoor de verkoop omhoog gaat.

Dat is toch wat we van beide kanten willen?!

Na de eerste keer, als je dus al klant bent en gaat bijbestellen, is er geen minimumbedrag meer.

 

Hoe kan ik de levertijd weten?

Op  de proforma factuur staan geen levertijden vermeld, maar die vermelden we in de e-mail waarbij de proforma wordt meegestuurd.

Zo weet je altijd wanneer je je producten kunt verwachten.

We hebben erg veel op voorraad, maar het is onmogelijk om altijd alles in huis te hebben.

Soms gaat een artikel ineens heel hard, door een influencer die iets plaatst op social media bijvoorbeeld.

Of door een grote bestelling voor een project, waarbij er enorme aantallen dezelfde artikelen nodig zijn.

Die omstandigheden zorgen voor tijdelijke hiaten in de voorraad in het magazijn, maar jouw backorders worden op onze kosten nagestuurd ( alleen binnen de EU) zodra de voorraad weer binnen is.

Momenteel zorgt de pandemie voor veel opstoppingen in de havens, er is op bepaalde plekken in de wereld een tekort aan lege containers.

We zullen allemaal een beetje flexibiliteit moeten hebben hiermee.

 

Geen bevestigingsmail gehad na het plaatsen van een order?

Wat raar, dat zou wel horen te gebeuren.

Het beste is dan om gewoon even een mail te sturen naar sales@zenzahome.com zodat we er meteen even naar kijken en het oplossen.

 

En als er klachten zijn?

Wij vinden het natuurlijk heel vervelend als er klachten zijn en daarom horen we dat graag zo snel mogelijk.

Als er iets niet in orde is met een product, dan willen we daar graag foto’s van zien.

Dat helpt ons om oplossingen te vinden samen met jou  en verbeteringen in de toekomst te maken.

De voorwaarde om klachten in behandeling te nemen, is wel dat het aan ons gemeld wordt binnen 8 dagen na ontvangst.

 

Er is een beschadigd pakket of pallet aangeleverd

Wat vervelend, je kunt er van uitgaan dat wij alles goed verpakt en beschermd  vanuit ons magazijn naar je opsturen.

Onderweg kan er van alles toch nog fout gaan helaas.

Transporteurs werken vaak onder tijdsdruk en nemen het dan niet zo nauw met onze stickers “breekbaar”.

Als het pakket er niet gaaf of zelfs  beschadigd uitziet, kun je dat beter meteen melden op het formulier van de vervoerder die jou laat tekenen voor ontvangst.

Als er een beschadigd pakket al bij je is afgeleverd, dan willen we graag foto’s van het ongeopende pakket ontvangen.

Dat is het bewijs dat de oorzaak bij het vervoer heeft gelegen en niet bij Zenza zelf.

En dan kunnen wij dat vanuit onze kant ook melden bij de transporteur.

 

Is er een franco order bedrag? Nederland

Jazeker, als je een bestelling plaats die hoger is dan 750,-  euro (ex BTW) dan krijg je geen vachtkosten doorberekend, daar zorgen wij dan voor.

Als je verzendkosten voor kleinere bestellingen wilt vermijden, dan kun je ook je bestelling afhalen bij ons magazijn in Aalsmeer.

Het is dan veel handiger voor ons en ook voor jezelf, als je van tevoren de bestelling doorgeeft.

Dan hebben we de tijd alles netjes klaar te zetten.

Als je dan komt, is het allemaal snel afgehandeld.

 

Is er een francobedrag? Buitenland

Omdat wij wereldwijd klanten hebben, van Rio de Janeiro tot Japan en van Noorwegen tot Zuid Afrika, ( hoe cool is dat he?) kunnen we helaas geen franco bedragen afspreken.

De vrachtkosten per pallet lopen zo uiteen, daar kunnen we gewoon geen vast minimum orderbedrag voor noemen.

Wat veel bedrijven doen, is de prijzen van de producten verhogen, zodat daaruit de vachtkosten- die dan gratis heten te zijn- kunnen worden betaald.

Wij vinden dat niet zo eerlijk en hebben daarom gekozen voor het doorberekenen van de reële kosten, transparant voor iedereen.

We berekenen de vrachtkosten op basis van het volume van de pallet en de afstand vanaf Nederland tot uw bedrijf.

Mocht u binnen Nederland een pakket willen laten versturen door ons, dan is dat franco vanaf 750,- ex BTW.

De ene transporteur kan soms goedkoper leveren naar een bepaald land, dan de andere.

Daarom zoeken we altijd de meest gunstige prijs voor jouw zending op.

Prijslijst

Alsjeblieft log in voor de prijslijst. Of maak een account aan.

Geen leverancier klik hier.


Vergelijk